BLOĞUNUZA KOD KOPYALICI EKLEYİN



SYNTAXHIGHLIGTER 3.2.1 NOKTA BİLMEM KAÇ
Aslında kaça kaç olduğu benim için pek önemli değil,önemli olan işlevselliği.Yabancı uzmanlar ihtiyaca anında yanıt veriyorlar.Web kullanıcılarının neye ihtiyacı olduğunu çok iyi biliyorlar,bunlardan bir tanesi de
 blogcuların,özellikle öğretici blogların,sıklıkla karşılaştığı problem,html,css javascript gibi etikekleri bloğa yerleştireme.Bu etiketleri çıplak olarak bloğunuza koyarsanız blog kaydınız haddinden fazla uzar ve de diğer konularla karışır,tablo oluşturup tablo içine koyarsanız aralara başka etiketlerde karışır ki aslında siz bu etiketleri görmek ve anlatmak istememiştiniz   Ama merak etmeyin peki ne yapacağız diye Türk uzmanların blogcular umrunda olmasa da yabancu uzmanlar blogcuları fazlasıyla umursuyor

Bloğunuz da kodları renklendirmek,copyalama şansı tanımak ya da yazdırmak gibi işlevleri yerine getirmek için hazırlanan Syntaxhighlighter'ı ve bloğunuza nasıl uygulayacağınız anlatacağım.

Bu yazılımı bloğunuza uygulamak için kodlarınızın arasına yine bazı kodlar ekleyeceğiz uygulama oldukça basit tabi benim anlatımıma göre başka kaynaklardan eklemeye çalışırsanız durum daha karmaşık hal alabilir,elbette ki benden daha iyi ve daha değişik uygulamaya sahip arkadaşlar da olacaktır ama benim anlatımım ihtiyacınızı fazlasıyla görecektir öyleki bende bloğumda kendi anlattığım uygulamayı kullanıyorum,yani önce kendim tadıyıorum sonra misafire sunuyorum ki olası aksiliklerin önüne geçebileyim

  dilerseniz ilk önce css kodlarından başlayalım
adım-1
ilk olarak bu kodu araştırın daha rahat bulmak için ctrl+f tuş bileşenini kullanın

adım-2
daha sonra aşağıdaki kodları yukardaki ctrl+f tuşlarını kullanarak bulduğumuz kodun hemen bir üst satırına yapıştırın

adım-3
daha sonra bu kod için arama yapın

adım-4
bahsettiğim kodu bulduktan sonra yine bu kodu onun bir üstüne gelecek şekilde yapştırın

adım-5
şimdi de bu kod için arama yapın,hiç bitmeyecek gibi görünüyor neyseki bu son arama

adım-6
son olarak da bir script ekliyoruz


aslında işlem buraya kadar ancak eski blogger'ı kullananlar bilir bloğumuzdaki kayıtların devamını okutmak için html etiketlerinin arasına bazı kodlar ekliyor sonra da bunu uygulamak için yazılarımızı bir takım kodların arasında yazıyorduk, burada da mantık aynı kodlarımızı kayıt sayfamızdayken HTML'yi Düzenle dedikten sonra kodlarımızı şu etikeklerin arasına yerleştiriyoruz

 
isterseniz cols ve rows yazan kısımdaki sayısal değerleri değiştirebilirsiniz o zaman tablonuz uzar,daralır,büyür yada küçülür

iyi bloglamalar

bu yazıyı beğendiyseniz lütfen arkadaşlarınızla paylaşınız


Yorumlar

"BLOĞUNUZA KOD KOPYALICI EKLEYİN" için yorum sayısı 0

Yorum Gönder

previous post next post
Go To Home
 

Anasayfa | Yazar Hakkında | Siteharitası | İletişim | Blogger Yardım | Giriş Yap