SİTEYAPMAK,FRONTPAGEDERSLERİ,BEDAVAWEBSİTE_PART_I



HİÇ BİR ÜCRET ÖDEMEDEN KENDİ SİTENİZİ KURABİLİRSİNİZ
www bu üç harf  web sitelerine giriş harfleridir world(dünya),wide(geniş),web(şebeke) kelimelerinin ilk harfleri kullanılarak oluşturulmuştur,bir çoğumuz bu üç harfle başlaya çok güzel bir siteye sahip olmak istiyoruz,ama bu imkansız değil,hiç bir eğitim gerektirmeden kendi sitenizi kurabilir,sitenizden para kazanmaya başlayabilirsiniz.Bu yazı dizimizde nasıl websitesi kurabileceğinizi detaylarıyla anlatacağız,siz de bir websitesi kurmak istiyorsanız yazımızı dikkatlice takip ediniz.

web sitesi kurmak için bir takım tasarım programlarına ihtiyaç vardır,bunlar arasında frontpage,dreamweaver çok populerdir ve en çok kullanılan site tasarım programıdır,ancak son günlerde bir programın yıldızı hızla parlamaktadır Joomla!.. joomlanın diğer tasarım programından farkı statik olmamasıdır,yani joomla bir içerik yönetim sistemidir diğer sitelerin işleyişi
html editörü ile siteni yap > host ve domain edin > siteni yayınla şeklindeyken joomla farklı olarak
host ve domain edin > joomla dosyalarını yayınla > içeriği düzenle şeklindedir bu programların hepsi ile harika siteler yapabilirsiniz.

FRONTPAGE İLE SİTE KURMAK
Frontpage microsoft office kurulum cd'i ile birlikte verilir Başlat > programlar > donatılar ms frontpage belirleyerek açabilirsiniz.Eğer HTML,CSS, PHP dillerine hakim değil iseniz site kurarken hazır şablon kullanmanızı öneriyoruz,biz de anlatımımızı bir şablon üzerinde deneyeceğiz,üzerinde çalışacağımız şablon bir günlük sitesi,kişisel site şablonudur,gerekli teknikleri öğrendikten sonra siz istedeğiniz türde site yapabileceksiniz.şablonumuzun önizlemesine buradan bakabilirsiniz,şablona şöyle bir göz attıktan sonra bilgisayarımıza buradan indirebilirsiniz,inen dosya zip halindedir,dosyayı çıkartın ve masaüstünde bir klasör açın ve içine kopyalayın klasörün ismini ise "ilkwebsitem"  yada "günlüğüm" koyabilirsiniz.

yandaki resimde gördüğünüz gibi şablonu indirdim dosyaları zip halinden kurtardım masa üstünde yada C diskinde bir klasör açtım ve adını "günlüğüm" koydum,zip halinden çıkardığım dosyaları içine kopyaladım.Sizde bu şekilde yapmalısınız ve klasörleriniz yanda örnek resimdeki gibi olmalıdır.Bu klasördeki "images" klasörü şablonumuzun resimlerini içerir,indek klasörü sitemizin giriş klasörüdür,her sitede bir tane index klasörü olmalıdır,aksi halde websitemiz görüntülenemez,stle klasörü şablonumuzun CSS özelliklerini korur,my dairy klasörü de önemlidir,hiçbirine dokunmayın ve aynen koruyun.

Şimdi bu dosyaları Frontpage'e tanıtmamız gerekecek,Frontpage'i açın > dosya > site aç yolunu izleyin ve az önce içinde şablon dosyalarımızın olduğu "günlüğüm" klasörünü bulun,seçin ve aç yapın "frontpage bilgilerini klasöre ekle" başlıklı küçük bir pencere gelecek buna "evet" deyin

Bakın tanıtma işlemimiz başarılı oldu,şimdi şablondaki tüm yazı,link ve resimleri silip yerine kendi bilgilerimizi gireceğiz,ama önce frontpage çalışma sayfamızı biraz tanıyalım,




burada en alta klasör listesini tıklarsanız çalışma dos
yalarımız klasör halinde görebiliriz,gezinti sekmesini websitemizde oluşturduğumuz sayfaları gezinti yapısında gösterir,tasarla klasörü website tasarlamamızı sağlar,şablonumuza müdahele etme olanağı sağlar,böl butonu sitemizi iki parça halinde gösterir,ön izleme seçeneği adından da anlaşılacağı üzre websitemize önizleme olarak bakabilmemize olanak verir.
Tasarla butonunu tıklayalım ve şablonumuzun içeriğini yeniden düzenleyelim,tanıtım yazılarımız silelim ve kendi yazılarımız yazalım


resimde gördüğünüz gibi şablon yazılarını sildim ve kendi yazılarımı oluşturdum,şimdi ise var olan resmi silip kendi resmimi ekleyeceğim,bunu iki yolla yapmam mümkün birincisi resmi seçip sil yaparak,ikincisi kod sekmesini tıklayıp html kodlarına müdahele ederek.Resmimizin URL'sini kodlar arasında buluyorum resmimizin adı "pic1" 'miş,resmin URL'sini siliyorum kendi resmimin URL'sini kopyalıyorum(Bir resim urlnizin olabilmesi için önce resmini resim paylaşım sitelerine uploadetmelisiniz tinypic.com ,imageshack.us gibi)
işte sonuç,eski resmin  URL'sini HTML kodları arasında bulup sildim ve yeni bir resim URL'si kopyaladım.Şablondaki bütün resimleri bu şekilde değiştirebilirsiniz.



Şimdi menüleri oluşturalım,"HOME(anasayfa)" yazısını siliyorum ve yerine "ANASAYFA" yazıyorum,anasayfamız zaten şu an üzerinde çalıştığımız web sitemizi arayüzüdür o yüzden yeni bir sayfa açmama gerek yok,ama ikinci menu başlığımız "ABOUT ME(hakkımda)" yazısını siliyorum ve yerine "HAKKIMDA" yazıyorum,şimdi bir "HAKKIMDA"sayfası açalım,şimdi sırasıyla websitesi sekmesi > gezinti sekmesi sekmelerini tıklayın ve işareti üzerine gelin giriş sayfası işareti üzerinde sağ tıklayın kopya yapın tekrar üzerine gelin yapıştır yapın girş sayfamızın aynısını kopyaladık şimdi kopya sayfa üzerine gelin sağ tıklayın ve yeniden adlandır yapın yeni ad olarak " HAKKIMDA" yazın

Not: frontpage bu yeni kopya sayfaya index1.html adını verdi,eğer birden çok kopya oluştursaydık index2,index3 şeklinde uzayıp gidecekti ve bir çok sayfamız olacaktı sayfalar arasındaki karışıklığı önlemek için index1.html sayfasının adını değitirebilirsiniz ancak bu sefer Türkçe karakter kullanamazsınız çünkü bu sayfayı sunucuya göndereceğiz.
Sol tarafta klasörler bölümünde bulunan index1.html sayfasının adını hakkimizda.html olarak değiştirin ve üzerinde çift tıklayın bu sayfanın içeriğini silip "HAKKIMDA"sayfamız için dolduracağız

içeriği sildim ve kendim ve sitem hakkında bazı bilgiler verdim,ziyaretçiye farklı bir sayfada olduğu izlenimi vermek için resmi de değiştirdim böylece yeni bir sayfa yeni bir hava oluştu,şimdi oluşturduğum bu yeni sayfaya link vereceğim ki ziyaretçiler anasayfasından bu sayfaya erişebilsin bunun için about me yazısını silip hakkımda yazıyorum ve hakkımda yazısının tamamın seçili hale getiriyorum,seçili yazının üzerine gelip "köprü özellikleri" belirliyorum,açılan sayfada "hakkimde.html" sayfasını işaretliyorum ve "tamam" diyorum, böylece hakkımda sayfama link vermiş oluyorum.Bu şekilde dilediğiniz kadar sayfa kopyalayabilirsiniz,daha fazla menu için aynı yöntemi kullanarak "PASSION(TUTKU),HOBBIES(HOBİLER),PROFESSION(MESLEK)COLLECTION(KOLEKSİYON),CONTACT(İLETİŞİM)"sayfaları oluşturabilirsiniz.
site açmayı,siteyi frontpage'e tanıtmayı,frontpage'e tanıttığımız siteyi düzenlemeyi,menuler oluşturmayı,herhagi bir yazıya link vermeyi gibi temel frontpage derslerini öğrendik.Bir sonraki dersimizde kurduğumuz bu siteyi nasıl yayınlayacağımızı ele alacağız

iyi bloglamalar!
Bu yazıyı beğendiyseniz lütfen paylaşın


devam edecek..


Yorumlar

"SİTEYAPMAK,FRONTPAGEDERSLERİ,BEDAVAWEBSİTE_PART_I" için yorum sayısı 0

Yorum Gönder

previous post next post
Go To Home
 

Anasayfa | Yazar Hakkında | Siteharitası | İletişim | Blogger Yardım | Giriş Yap