almanca dersleri




YAKINDA BU BLOGDA ALMANCA DERSLERİ BAŞLAYACAKTIR

Bilişim platformundan ziyade daha esnek bir yapıya sahip olma açısından vizyonumuzu genişletme kararı almış bulunmaktayız,bu nedenle yeni adımız bilişim bloğu değil bilim bloğudur.Bu kararı almadaki en önemli etken insanlarımızın istediği bilgiyi tek kanal üzerinden elde etmesi gerektiğine olan inancımızdır.Bu bağlamda artık bu blogda almanca deslerinden de faydalanabileceksiniz



Anadolu üniversitesinden bir eğitim uzmanı  çok yakında siz değerli blogcadergi okuyucuları ile buluşacaktır,ama önce isterseni kısaca almancaya değinelim.

Almanca artikeller üzerine kurulmuş bir dildir,üç tane artikel vardır,bunlar "der" "die" ve "das" dır.
ancak bu artikeller cümle içinde kullanıldığında farklılıklar gösterirler.
dilerseniz bu farklılığa bir göz atalım:
Türkçe'de olduğu gibi Almanca'da da ismin 4 hali vardır

  1. Nominativ Yalın hal  Das kind spielt gern -------------------->      der die das
  2. Akkusativ -i hali     Ich sehe den mann------------------------>     den die das
  3. Dativ        -e hali    Ich gebe dem Mann den Bleistift---------->      dem der dem
  4. Genitiv     -in hali   Ich weiß  den Namen des Autors---------->    des   der  der
Yukarıdaki cümlelerin anlamı:
  1. Çocuk oynamayı seviyor
  2. Adamı görüyorum
  3. Adama kurşun kalemi veriyorum
  4. Yazarların adını biliyorum


Yorumlar

"almanca dersleri" için yorum sayısı 0

Yorum Gönder

previous post next post
Go To Home
 

Anasayfa | Yazar Hakkında | Siteharitası | İletişim | Blogger Yardım | Giriş Yap